Velkommen til Søbys hus. › Forum › Sind, sjæl og det imellem › Tro.. taler I om det? › Reply To: Tro.. taler I om det?
-
Jeg er dybt troende men på ingen måde religiøs. Jeg dyrker min tro dagligt – gennem rigtig mange år. Jeg meldte mig ud af dansk folkekirke for ca 20 år siden men derfor er jeg “guds barn” alligevel. Jeg er troende uden retning.
Jeg er af den holdning, at gud findes i os alle – uanset trosretninger. Jeg tror ikke på, at der findes så mange opstegne mestre som der er religioner. Jeg tror bestemt på, at feks Jesus og profeten Muhammed har levet i bedste velgående og ikke er opdigtet. – jeg tror på, at de har kunne magi og derpå er gjort til “guder”. Havde de levet på et senere tidspunkt, er det min helt klare overbevisning, at de også var blevet brændt på bålet som hekse og troldmændene blev det. Fordi de havde evner, som man blev bange for. Evner som er uforklarlige for de fleste.
Når det er sagt, kunne jeg aldrig finde på, at dømme andre for deres tro. Aldrig. Vi er alle født med vores egen frie vilje og må i den grad tro på lige præcis hvad vi har lyst til – og samtidig er vi “guds børn”. Gud er ikke dømmende og vi er alle elsket derfra – uanset hvad vi har gjort og gør af gerninger, her på jord. I min sandhed hedder det ikke gerning men læring. Tager vi læringen ind, forstår den og videreudvikler os derfra, er vi kommet det hele et skridt videre. Gør vi ikke, bliver vi præsenteret for den samme læring igen og igen – indtil den er sivet ind. Når læring sker transformeres mørke til lys og belønninger kommer vores vej. Det er helt 100…
Jeg har lavet rigtig mange lives og deltaget i radio programmer vedr min overbevisning – uden at pådutte andre min tro. Jeg har aldrig og kommer heller aldrig til, at snakke om det guddommelige – som i en “han” (gud). Jeg messer ikke og kommer heller aldrig til at messe om, hvad den enkelte skal tro på. I min sandhed, er der ikke rigtigt eller forkert her. Det er fuldstændig op til folk selv.
Det eneste, inden for det her emne, som jeg tager dyb afstand fra – er sekter og dens fanatisme.
For mig er det guddommelige ren energi og ikke noget med arme, ben der lavet af kød, knogler og blod.