• Marie Hultman

Member
    10/05/2025 at 17:31

Jeg lytter til musik af David Gibson som laver lydhealing. Det er musik lavet af binaurale beats.

Binaural beats er: “Når man lytter til to toner med lidt forskellige frekvenser i hvert øre gennem hovedtelefoner, skaber din hjerne opfattelsen af en tredje lyd, kendt som et binauralt beat. Dette fænomen opstår, når hvert øre hører en tone med en lidt forskellig frekvens, og hjernen behandler disse to toner som et enkelt, pulserende beat.

Hvis du f.eks. lytter til en tone på 300 Hz i det ene øre og en tone på 310 Hz i det andet, vil din hjerne opfatte en tredje tone, kendt som et binauralt beat, med en frekvensforskel på 10 Hz. Denne opfattede rytmefrekvens er ikke til stede i den eksterne lyd, men genereres af hjernens auditive behandlingscentre, når den forsøger at forene de to forskellige toner. Denne proces kan fremkalde forskellige sindstilstande afhængigt af frekvensen af de binaurale beats, f.eks. afslapning, fokus eller søvn.”

Det fungerer bedre for mig som har ADD og ved almindelig guidet meditation så har mine tanker en tendens til at flagre rundt. Men dette fungerer og jeg kommer ofte meget hurtig i en dyb afslappet tilstand.