Velkommen til Søbys hus. Forum Angst, stress og depression. Frygt for at være mig, hvordan kommer man videre? Reply To: Frygt for at være mig, hvordan kommer man videre?

• Mette Søby

Administrator
    25/04/2025 at 5:52

Godmorgen Lars. Det er utroligt hvad tanker kan gøre ved os. En lille uskyldig kreativ kraft som kommer og går som skyerne på himmelen. Du er, også helt uskyldigt kommet til at holde fast på de tanker som ikke er hjælpsomme og de har fået lov til at skabe stærke følelser ned i din krop. Alt det går du rundt med og det bliver derfor din oplevede virkelighed. Men sådan ser jeg ikke på dig. Jeg ser på dig som jeg opfatter mig selv og derfor kan du ligeså godt stoppe med at forestille dig hvad andre tænker. Det er nytteløst og uden for din kontrol. Og det ved du selvfølgelig godt. Alt hvad jeg kan sige til dig i et quickfix ved din fornuft godt, gætter jeg mig til, men det er det at få omsat det til handling og mere hjælpsomme tanker. Og det er jo en anden snak. Det kræver tid, udeholdenhed, bevidsthed og troen på at alt bliver godt. For det gør det. Du har bare glemt hvordan, men det ligger i dig. Sådan er du født. og så er der bare kommet rigtig meget støj til gennem årene.