Velkommen til Søbys hus. › Forum › Angst, stress og depression. › Når arbejder tager din tid og dit fokus › Reply To: Når arbejder tager din tid og dit fokus
-
Jeg kender det rigtig rigtig godt!
Og jeg har arbejdet en del med det, fordi jeg fik en stor hjernerystelse i 2021 , som jeg stadig døjer med efterslæbet af. Jeg er en yderst pligtopfyldende ildsjæl, som knokler for det jeg brænder for, men jeg har været nødt til at sige, at jeg kun kan knokle det jeg kan. På et tidspunkt må det være godt nok, og kloden drejer rundt uanset. Det er ikke mit ansvar, at der ikke er ansat andre end mig til det, jeg laver, og det er ikke mit ansvar at det hele kører rundt.
Det min sygemelding og uvisheden lærte mig var, at jeg gerne må være i verden alene af den grund at jeg er sat i verden. Jeg behøver ikke at have indflydelse på den og gøre en forskel. Jeg må gerne bare bære anonym borger i byen og passe mig selv og min kaffekop uden at redde alle dem, som ikke ved at jeg synes at de skal reddes…bum.
Jeg har det også lidt svært med det, for jeg elsker mit arbejde og jeg elsker at være ildsjæl. Men jeg prøver at ildsjæle i perioder af gangen og så gøre noget andet andre perioder. Og det der tit sker i de andre perioder er, at andre griber bolden og ildsjæler for mig. Så er vi flere om at bære, og det er rigtig dejligt.
Det er bare et arbejde. Andre har også en interesse og dovnetid. Vi må godt bare trække vejret uforstyrret.
Lidt hælden ud af mit øre.
Hilsen en, som øver sig 😀