• Katrine Bach Skovmand

Member
    13/05/2025 at 16:24

Kære Sofie

Du lander igen ❤ lige nu er det bare virkelig hårdt.

Jeg er selv lige blevet skilt i januar med tre børn på 10, 13 og 17 i en ret atypisk skilsmisse efter mange års polyamourøst forhold (som børnene ikke har opdaget). Min mand har haft en kæreste ved siden af i flere omgange (jeg huskede at leve livet vildt som teenager, og han fik mig som første kæreste i første hug, mens han stadig boede hjemme som 23årig, så jeg gav ham lov), og nu er vi så blevet enige om, at de to passer bedre sammen og jeg har efterfølgende været heldig at finde en sød fyr.

I processen som kone i hans stormfulde kærlighedsforhold har jeg stille og roligt besluttet mig for at være en supertanker, som stille og roligt holdt min retning uanset hvordan søen omkring mig stod. Jeg har sat mig ned og skrevet hvordan jeg gerne ville have det. Mine værdier, mine ønsker for livet, og så er jeg gået benhårdt efter det.

Jeg ønsker mine børn en tryg opvækst med mange voksne, som holder af dem. Så jeg er gået benhårdt efter en god relation til min eksmand. Jeg kalder ham med vilje min bedste ven (også selvom der virkelig ikke altid har været grund til det!!!). Ord skaber hvad de nævner. Jeg nyder, at hans kæreste henter vores søn på 10 hos mig og løbetræner med ham, for det er en gave, at han får det med. Og nu planlægger vi sommerferie sammen, ungerne og os 3 voksne. (Min kæreste kan af forskellige årsager ikke tage med)

Med så små børn, som du står med, så ville jeg personligt gå benhårdt efter en så nem hverdag, som muligt. Sæt barren lavt og gør den gode stemning til det vigtigste. Og styr så efter hvordan du ønsker at det skal være om 5 år. Og tag resten med ophøjet ro.

Det er meget nemmere sagt end gjort, men det er alt for hårdt at koncentrere sig om hvert eneste bølgeskvulp. Med de lange briller på kompasset er det meget nemmere at holde retning.

Jeg aner ikke, om du kan bruge min plapren til noget som helst, men det jeg ville sige er, at solen bliver ved med at skinne. Man skal bare stikke snuden op mod den engang i mellem og nyde de små glæder på ruten. Og så må man kravle op af hullerne når man dumper i dem. Græde når man skal og grine når man ikke kan lade være.

Jeg tror på dig ❤ gå med kærligheden og husk at få søvn nok

Kh Katrine, som er torsk til at komme i seng og derfor fejler lidt for meget på den konto 🙈