Velkommen til Søbys hus. Forum Familie og børn Voksne børn Reply To: Voksne børn

27/04/2025 at 18:06

Jeg kender også til at blive ked af det og skuffet når mine voksne børn prioriterer andre aktiviteter frem for mig/familien.
    For mig er familien det vigtigste i mit liv. Min familie er lille og består af mine to piger, deres mænd og to børnebørn så de betyder meget for mig. Jeg prioriterer dem højt og vil gøre meget for at fødselsdage, visse helligdage, ferier mm kan fejres sammen i et eller andet omfang. Men jeg oplever ikke mine børn prioriterer på sammen måde og det må jeg jo så respekterer.

Jeg oplever at jeg bliver mindre ked af det, når jeg har fået taget ansvar og fået lavet nogle planer for mig selv som de unge så må støde til, hvis de har tid og lyst.

Men i år er jeg også ude i at holde to fødselsdage, selvom jeg egentlig ikke gider. men jeg gør det fordi familien med børnebørnene ikke kan komme på selve dagen og jeg vil ikke undvære at blive fejret af de små elskelige væsner. Og lige nu kommer jeg faktisk i kontakt med at det jo ikke er noget, som jeg er nød til – men det er noget jeg vælger at gøre for min egen skyld.

Indtil nu har jeg faktisk være både ked og irriteret over at jeg var nød til at holde to fødselsdage, men det er faktisk rigtig rart at tænke på det som noget, som jeg selv vælger at gøre.

Tak fordi du tog emnet op Susse, det var rart for mig at læse jeres indlæg og tænke lidt over min egen situation.