Velkommen til Søbys hus. › Forum › Samliv, kæresteforhold og ægteskab. › Fraskilt › Reply To: Fraskilt
-
Hej Sofie.
Det tager tid at komme på plads efter sådan en omvæltning – 1, 2 eller 3 år. Som jeg lige læser dit indlæg, skyldes bruddet ikke at en af jer har fundet en anden. Og det er i hvert fald en god ting, hvis der ikke også er jalousi som komponent i problemstillingen. Det kan jo godt opstå alligevel hvis/når en af jer finde er en anden, men det kan modvirkes, hvis I får et godt samarbejde op at stå. De er jo små børnene, men hvis I kunne prøve at aftale at “vi skal kunne holde deres konfirmation sammen” og samarbejder efter det, er I kommet et godt stykke.
Jeg ved ikke hvordan I deler børnene, men jeg vil bare sige, at en 50/50 ordning nogle gange er det nemmeste kompromis for de voksne, men det fungerer ikke nødvendigvis for børnene, der de-facto kommer til at leve i en kuffert. Det skete for mig/os – ungerne var 12 og 14, så de kunne udtrykke deres egen mening. Og efter et år tror jeg, de meldte ud, og sagde de ville have en anden løsning. Det blev så 9-5 i stedet.
Nå det var blot hvad der lige faldt mig ind. Jeg tænker umiddelbart jeg kunne være din far (mine unger en nu 27 og 29!), så måske er det nogen mere alderssvarende du søger?
Det bedste hilsner fra Odsherred
Bent